fredag 1. august 2014

Gjestedesigner august

Det er august og her kommer jeg som gjestedesigner.




Hvem er jeg ? Christin Grønnslett heter jeg, 40 år har jeg blitt og i 10 av disse årene har jeg bodd i Sverige, derav navnet på min blogg og ofte brukt nickname: umenorskan.blogspot.com.  Nå bor jeg i Røyken med mann og to barn 7 og snart 5.  Jeg har mer eller mindre scrappet siden 2002 da jeg en periode bodde i USA og etter at jeg kom hjem ønsket jeg å dokumentere alle reisene våre. Det ble mest shopping og mindre scrapping.  Stilen jeg hadde i starten kan faktisk ligne på Project Life da jeg brukte maler for Color Blocking som forrige gjestedesigner.  Viser her min scrappestil anno 2003 eller 2004...


Så gikk det noen år og jeg har utviklet scrappestilen litt... Ikke mer mørk cardstock...   I grunnen er jeg likevel en clean and simple scrapper, jeg har bare begynt å bruke litt teknikkprodukter på mine hvite bakgrunner. Jeg liker hvite bakgrunner, da føler jeg bildene mine kommer best frem.  Det er kanskje ingen overraskelse at det er ikke en vegg i huset vårt som ikke er hvit.

For tiden så scrapper jeg ikke like mye for å dokumentere som da jeg begynte, jeg scrapper mer for å ha det gøy med farger og papir - i like store doser.  Jeg liker å fange uttrykk og scrappe det.  Dette passer ikke like bra for den tradisjonelle ukentlige Project Life stilen, så jeg bruker Project Life når jeg har litt for mange bilder.

Som mange andre har jeg funnet min stil når det gjelder scrapping og jeg liker at den følger med meg hva det enn jeg gjør med papir.  Jeg har sjokkerende nok bare gjort ytterst få PL oppslag før dette, og mye av grunnen er at jeg ikke har funnet hva det er jeg har villet overføre fra min tradisjonelle scrappbooking til Project Life, men jeg tror jeg har funnet det. Jeg må tilbake til opprinnelige clean and simple, men jeg tar med meg fargebruken og spesielt vannfargene, jeg har til min egen skuffelse valgt å gå bort fra lager på lager stilen som også er en stor bestanddel av min scrappestil.

Jeg vil i ukene fremover vise dere litt mer om hvordan jeg bruker vannfarger, i dag presenterer jeg bare utfordringen.  Jeg skal likevel gi dere noen tips på hva dere kan bruke

  •  Vannpensler sammen med penner/stempeldyner (eksempel
  • barnas vannfarger, fra den de store første puckene til de litt mindre eller dyrere vannfarger
  • (Glimmer) mist, men da gjerne med litt glear gesso under. (men ikke spray, bare drypp og bland også gjerne ut på egnet sted med vann)
  • Vannbasert maling: Goya Art Akryl Aqua eller Ecoline
  • Peerless watercolor paper
  • vanlig akrylmaling som blandes ut kraftig med vann, rør og rør og fyll på med mere og mere vann til du har fått den lyshetsgraden og tynnhet du vil.

Min utfordring til dere vil derfor være å bruke vannfarger på egenlagde journaling kort og i tillegg bruke tråd i en eller annen form på oppslagene. 

Her kommer mine første sider








Her er en liten RAK fra meg, med litt Citrus Twist PL kort, diverse American Crafts PL kort, chipboard samt buttons og chipboard fra Papirdesign.




Lykke til og sees om en uke.

Vi i teamet prøvde oss på denne oppgaven og slik ble våre PL sider.


Jorunn






Linda




3 kommentarer:

  1. Flotte sider i C&S med friske farger Christin. Kjekk måte å lage sien egne kort på.
    Kjekt å se hva dere har laget Jorunn, Lene og Linda, kreative :)

    SvarSlett
  2. Christin. Det var noen kjempe fine sider som inspirere til pl jobbing nå som vi har hatt lang ferie.

    SvarSlett
  3. Jag är så imponerad av dina flotta sidor och nu är jag själv igång med vatten och färgblask... får se vad det kan bli av detta?! *S*

    SvarSlett