torsdag 4. september 2014

Lämna din comfort zone!

Ibland står inspirationen still! Efter att ha levererat 3 uppslag till Hey Little Magpie (plus 3 till som kommer ut i september) samt lite extra till Project Life Norge så stog det still! Ändå hade jag ett superfint uppslag på gång... foton, text och PL-kort var fixade och färdiga. Endast det roliga kvar... dekorationerna! 
Ofta blir jag som mest inspirerad då jag öppnar ett nytt paket med dekorationer. Gärna die cuts... men man kan ju inte öppna ett nytt paket inför varje uppslag! Så jag både ville och behövde använda gamla dekorationer till mitt uppslag för vecka 33. Hur gör man då? När inspirationen står helt still och man inte får köpa något nytt???? 

... jag bad om hjälp! :D

Jag frågade några vänner inom PL hur jag skulle göra "Lämna din comfort zone" sa de! Och det är ju verkligen det sista man vill... tänkte jag. Men jag gjorde det (typ)... jag valde 3 produkter/tekniker som jag sällan eller aldrig använder mig av. Sen gick jag och gjorde annat och lät inspirationen komma... den kom! 

De 3 sakerna jag valde var: 

  1. Stämplar - jag använder väldigt sällan stämplar inom PL. Men jag älskar mina stämplar... den här gången så valde jag stämplar som jag ofta använder då jag gör kort. De fungerade även för PL! 
  2. Symaskin! Jag använder min symaskin ofta... men till tyg. Nu har jag börjat testa mer och mer... och jag gillar det! 
  3. Rub ons... jag har aldrig fattat grejen med rub ons... de är ju så platta och så svåra att få fast! Konstigast är att jag överhuvudtaget har några rub ons i mina gömmor... men det har jag... och jag testade dem! And I love them! De fungerar ju på vilket underlag som helst. Även över kanter!!!! FAB!



  


Nu vill jag lite fräckt uppmuntra er som läser detta... till nästa uppslag ni gör... plocka upp en typ av produkt eller välj en teknik som ni aldrig eller sällan använder! Låt fantasin flöda! :D 


Kika gärna in på min blogg för några fler foton på mitt uppslag (länk till blogg)! 
Tack för mig!
// Ida, iddypop

1 kommentar: