tirsdag 7. april 2015

Pocket letter

Flere har sikket fått med seg at det er noe som heter "pocket letter"

Tenkte å fortelle litt om det i dag.
Pocket letter er en litt mer avansert måte å ha brevvenner på...Og har ingenting med Project life/pocketscrap/lommescrapping å gjøre.
Du bruker lommer beregnet på samlekort(slike til barn, fås kjøpt på lekebutikker, og staples)

I lommene lager du små kort, og så kan du legge ett lite brev i ett av lommene, eller skrive på selve kortene.
Er ofte at man sender med små pynteting også, smaksprøver på  washitape, litt klistremerker, noen die cuts osv.

Man bretter lommen i tre slik at den går i en liten konvolutt.
                               
Her er mitt første pocket letter jeg har laget, det er litt tom her siden jeg ikke har lagt med smågavene på bildet.
        Min favoritt om dagen, min nye "skrable"dies, kjøpt på hobbykunst norge
   Baksiden av dette kortet har jeg skrevet forskjellige spørsmål :D


            Morsomt å prøve ut forskjellige teknikker...Her er det maling, sjablong og mist


youtube finner dere masse filmer med pocket letter, her er en som viser hvordan det kan gjøres

På facebook, er det en gruppe som heter pocket letter Norge, men den er åpen for alle, er flere fra rundt om i verden som er med i den gruppen, og du har pocket letter pals, og sikkert flere også...

Fikk du lyst på en brevvenn?

1 kommentar:

  1. Kul inslag och bra information! Jag har set SÅÅÅ måga av dessa på Instagram men inte riktigt begripit vad det gick ut på eftersom jag såg fickor men inga foton...

    SvarSlett