mandag 9. november 2015

Bursdag PL med mange bilder

En av grunnene til at jeg begynte å snuse på PL var nettopp det å kunne få brukt mange bilder av en setting. Jeg har liksom hatt "vondt" for å overøse LO'er med bilder, men likevel, så har det vært mange bilder jeg har ønsket å bruke fordi historien blir liksom også fortalt via bildene. 

November er bursdagsmåned for oss her hjemme. 4 av 5 i huset fyller år nettopp denne måneden. I fjor bestemte guttene mine seg for at de skulle ha LEGO-bursdag, og da var det jo bare for mor å brette opp ermene og la det stå til, og jeg visste jo det ville bli mye bilder også som måtte scrappes. 

Lommen jeg har brukt er design A fra Becky Higgins
 Her ser du, alt i alt har jeg brukt 10 bilder, noe jeg bare kunne drømt om å hatt på en LO. Joda, klart indexbilder går jo, men likevel, - med all tekst, med de lommene med ukenr og "dagen idag er en gave" - vel det kunne jeg liksom ikke klart å få inn i en LO.....no way - ikke jeg

 Teksting, joda, for hånd denne gangen, på ruteark fra en vanlig blokk. Først har jeg tatt på overskriftene, og så satt igang og skrevet. -det enkle kan ofte være det beste - synes jeg.

 De små legostrimlene, er fra ett ark -og joda, jeg hadde nok i hodet mitt tenkt at jeg skulle komme til å bruke ENDA mer av det, men som nevnt over, less is more...

Liker jo også at det er komme norske PL tilbehør nå som jeg endelig har satt igang med å scrappe PL. Før var jeg rimelig "bestemt" om at jeg IKKE skulle bruke engelske ting på mine LO'er og prosjekter. MEN, nå har jeg derimot snudd, og tenkt, jaja, so be it, hva om? Jeg tviler på at ungene en dag kommer til meg og spør når jeg er på gamlehjemmet "hvorfor brukte du engelske ord på tilbehør i albummen min mamma?" ...hehe ... men, rett skal være rett, jeg simpelten elsker norske versjoner også da ...
********

Håper også du fikk litt inspirasjon til hvordan scrappe mange bilder, mye bilder, og masse tekst.

Ha en finfin dag videre

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar