mandag 25. april 2016

Baby-sida med Kort & Godt-stämpel

Då har det blivit dags för mig att inspirera i bloggen igen. Denna gång har jag skapat en sida med ett stämpelset med baby-tema som jag fått från vår sponsor Kort & Godt.


Eftersom jag inte har några egna barn så fick lille Viggo, som är min mans brors barn, ställa upp. Jag valde att göra en sida från hans första 6 månader.
Jag har både använt mig av den större stämpeln med de söta babyskorna och sedan valt passande ord och fraser till de olika fotona.
På titelkortet skar jag ut bokstäver till namnen i blå cardstock på min Silhouette Cameo. Jag stämplade med de söta skorna och valde att bara sätta lite doilies som dekoration.


Jag valde att göra om alla fotona till svart-vita för att få en mer stilren sida och framhäva de olika orden på fotona.


Till en av de mindre fickorna valde jag att skriva ut födelsedata, längd och vikt på min Silhouette Cameo och skar ut detta i form av ett hjärta.
Jag skar även ut mindre blå hjärtan i samma cardstock som texten.


 Från stämpelsetet så har jag använt mig av orden/fraserna:  
- En liten prins
- Solstråle
- Dåp
- Sötnosen
Valde att stämpla dessa på samma blåa cardstock.

I övrigt har jag varit ganska sparsam med dekorationer. Jag hade inga enamal dots i rätt färg, men hittade till min stora glädje att det fanns flera små cirklar bland pappersresterna från cardstocken av bokstäverna jag skar ut.
Jag valde även att sätta på de små söta metallgemen som jag också fått från vår sponsor Kort & Godt. Dessa är så små och nätta och ryms utan problem i plastfickorna.





Produkter jag använt:





Kort & Godt´s produkter kan du bland annat köpa hos Scrapomania och Hobbykunst som också är våra sponsorer.
Tack för att ni läste mitt inlägg och lämna gärna en kommentar.
Pysselhälsningar från Sverige!
/DT-Marit


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar