torsdag 7. april 2016

Kort & Godt i gult

Då är det min tur, Gunilla,  att få göra mitt första blogg-inlägg som ny DT på Project Life Norge, jätteroligt! 

Jag har fått ett kit från "Kort & Godt" (se länk) som jag har använt i det här uppslaget Det var så fina och kraftiga papper med dubbelsidor, vilket är praktiskt för då kan baksidan användas på ett annat uppslag (se i slutet av mitt inlägg). Här är länken till "Kort & Godts" jättefina papper.

 Jag har även använt metall-gem och stämplar från "Kort & Godts kit. 




Om ni tittar på min egen blogg (se länk) och väljer etiketten PL så ser ni att jag varierar mig när det gäller färg och stil under året, men idag så här efter påsk när jag har mycket energi ville jag använda gul som huvudfärg. 

Mina foton som jag skulle använda var från en tjänsteresa till Danmark i maj förra året, det var inte så mycket gult i de fotona men några fläckar såg jag och även brunt funkar - för att framhäva den gula färgen.



Som ni märker var det 2 foton med knall-blå färg som sticker ut lite för mycket, men då får blå bli min accent-färg eftersom jag inte ville dölja de här fotona. 

Det fanns en hel del rött också på fotona så jag valde det som färg nr 2, men i mindre skala. Det randiga pappret från "Kort & Godt" (se länk) är perfekt att ha som journaling-papper på det här sättet:

Här ser ni också det super-gulliga metallgemet som jag använt på några ställen i uppslaget. Jag vill gärna upprepa samma dekoration i ett uppslag så jag har använt flera gem från "Kort & Godt" (se länk) och egna metalldekorationer. 



 Jag har också använt några fina stämplar från "Kort & Godt" : en fantastiskt fin pil, moln och text. Pilar använder jag ofta för att förtydliga för den som kollar mitt uppslag. Om ni tittar närmare på "Kort & Godts stämplar" (se länk) så har de gjort det praktiskt för dig genom att blanda in många stämplar i ett paket med både ord och bilder. 

Här är uppslaget jag gjorde:



Vänstersidan: 

Högersidan: 

I uppslaget har jag blandat upp med egna överblivna PL-kort, som matchade i färgerna gult och rött. Sen har jag brytit av med blåa detaljer för att plocka upp det blå i en del foton. 

--------------- Baksidan av vänstersidan -----------

Nu ska jag visa hur jag använt korten som finns på vänstersidan till ett annat uppslag på andra sidan från vecka 18. (Det är alltså baksidan på de randiga papprena).

Från att jag hade väldigt tråkiga och mörka kort:


så ville jag pigga upp med gult och andra glada färger som fanns i paraplyerna och elden. Se vad mycket snyggare fotona blev, tack vare lite färg på papprena:


Här ser ni papprena längst ned till vänster med små-stjärnor, är baksidan på papprena från "Kort & Godt" (se länk) som jag hade på mitt vänster-uppslag högre upp. 

Ett av mina egna PL kort var för stort, men det kan man alltid klippa sönder och få till på det här sättet:


Vad kul att ni ville följa med på mitt projekt där jag använde mig av eget överblivet PL-material från mina gömmor och fina papper, dekorationer och stämplar från "Kort & Godt". 

Soliga hälsningar från DT-Gunilla i Sverige


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar