torsdag 14. juli 2016

Egna PL-kort med Kort&Godt-papper

Hej!
Då var det dags för mig igen att visa upp vad jag skapat utifrån mitt sponsorpaket jag fått från Kort&Godt.
Jag har i detta uppslag gjort egna PL-kort och dekorationer med papper från Kort&Godt. 
(För bilder på de produkter jag använt, se sist i mitt inlägg.)
När jag skapade mitt uppslag så använde jag baksidan på pappret Vårstemning. De blå tonerna passade perfekt till mina fotografier. Jag blandade det blå mönsterpappret med beige cardstock. 



Jag har på denna sida valt att göra min journaling med skrivmaskin. När jag började med PL för drygt 2 år sedan bad jag min mor titta efter en skrivmaskin när hon var på second hand-affärer. Hon berättade då att hon hade en skrivmaskin hemma hos sig jag gärna fick ta. Den levererades med en påse med diverse innehåll och jag ställde undan påsen i garderoben. 
Nu 2 år senare så påminde hon mig om den där påsen.
- Du vet väl att det fanns med fler typsnitt i den där påsen?
- What?!?
Jag tittade igenom påsen och hittade 3 typsnitt till förutom det som satt i. Jag testade dem alla och fastnade för det med liten stil, som jag har använt i detta uppslag. 




Från pappret Konfirmant så har jag stansat ut de söta stjärnorna. På detta kortet i form av vimplar där de 4 stjärnvimplarna fick symbolisera 4 fantastiska semesterveckor.



Jag har även klippt ut stjärnorna och blandat dem med övriga dekorationer.

Jag valde även att sätta på de små söta metallgemen som jag också fått från vår sponsor Kort & GodtDessa är så små och nätta och ryms utan problem i plastfickorna.




Produkter jag använt:
 Papir Vårstemning - Pastellkritt

Papir Konfirmant - Turkis


Metallgem



Kort & Godt´s produkter kan du bland annat köpa hos Scrapomania och Hobbykunst som också är våra sponsorer.
Tack för att ni läste mitt inlägg och lämna gärna en kommentar.
Pysselhälsningar från ett soligt Kroatien denna gången!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar