torsdag 16. mars 2017

Egne pl-kort med nye Distress oxide

 Flere bilder fra Danmark - men med et nytt produkt!

Alltid gøy å teste ut nye produkter. Nå har jeg prøvd å lage med egne pl-kort med Distress Oxide og teknikken jeg har brukt er watercolor smooshing. 

Var spennende å se hvordan oxide var å bruke til det.



Jeg har en utfordring med å plukke vekk bilder, og så blir det da for få til to sider. 
Derfor ble alle på en side. Nå er jo dette en side av flere fra sommeferien i Danmark, 
så sånn sett går det fint.


Fargene som jeg har brukt er valgt fordi de går ton i ton med bildene, og det synes jeg er finest når kortene har litt mye "liv". Har brukt: Faded jeans, Peeled paint og Broken china.

Jeg stempler litt farge ut på en litt stiv gjennomsiktig plast (en sånn som er side 2 når man har kjøpt et stempel) og sprayet lett med vann over blekket.
Så trykker jeg og klemmer utover på akvarell arket. Tørker litt med luftpistol, sprayer litt mer vann før det er tørt, og tørker litt til. Så påfører jeg neste lag på samme måte. Her kan du fortsette til du er fornøyd. Fargene legger seg over hverandre uten å blandes for mye og er sterke i fargen.


På tittel kortet  har jeg stemplet et fyrtårn fra et KaiserCraft med Archival blekk og satt på en chipboard med teksten Summer time. Denne er farget med Faded jeans. Synes fargen var veldig dekkende og fin, selv etter at jeg sprutet litt vann på.


Distress Oxide går fint å skrive over. Den har en matt flate som ikke gjør noen skade på tusjen. 


Ellers så har jeg bare pyntet med noen små stickers med tekst.
Synes bildene er så fine i seg selv at jeg ikke ville ha for mye på dem. Liker den litt forblåste stemningen:)


Dette huset kom vi over på en tur vi gikk.... har du sett noe så idyllisk? Må jo være en drøm å ha noe sånt og kort vei til havet. Er lov å drømme:)

Det var alt for denne gangen.
Tusen takk for at du tok deg tid til en titt. Ha en flott torsdag:)
Klem Bente-Heidi






3 kommentarer: