mandag 6. mars 2017

Sommar 2011

Hej!

Ibland hittar man gamla foton som man bara måste skapa med. Dessa bilder är på yngste sonen sommaren 2011. Bilar och traktorer var och är fortfarande ett stort intresse.
Färgerna i mina foton hjälpte mig att välja färger för sidan.


Blått och grönt tycker jag verkligen om att arbeta med när jag skapar. Jag tycker att det är två härliga färger som är perfekta att använda tillsammans och de ger ett lugnt intryck.

Jag använder sällan färdiga PL-kort. Jag tycker att det är kul att skapa dem själv. På detta uppslag har jag använt mig av vita blanka PL-kort och vita med rutor på (grid). Jag plockade fram distressdynor och började med att färga in kortet.


Dessa färger har jag valt att använda.
mowed lawn - peeled paint - salty ocean - broken china


På korten har jag sedan stämplat med ett helt gäng olika stämplar.
Det går bra att använda sig av av olika slags stämplar och kombinera både figurer, mönster och texter.
Jag brukar skriva små textremsor på min skrivmaskin. Den är verkligen guld värd!
Grenen längst upp på kortet fick några blingstenar på sig.


I detta stämpelset finns det verkligen många olika små stämplar som är perfekta att använda till bakgrunder.


Nu när våren är på väg så kände jag att dessa stämplar skulle vara användbara.



Enkla stämplar som man kan göra så mycket med. Den stämpeln som ser ut som trä har jag bara stämplat en liten bit av på mitt title card.

På några av korten har jag satt fast die-cuts från Jillibean.


 Den söta igelkotten kommer från denna förpackning.


Jag hoppas verkligen att du också testar på att göra egna kort.
Lämna gärna en hälsing så att jag kan kika in på dina egentillverkade PL-kort.

Scraphälsningar från Sverige
DT - Emelie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar