torsdag 6. april 2017

Think outside the box

Idag tänkte jag visa hur jag löst lite av de olika problem jag ställs inför när jag gör mitt PL och hur jag tvingats tänka "outside the box".

Först tänkte jag visa hur jag har löst problemet med både mycket fotografier samtidigt som jag vill ha med mycket journaling. När jag valde fotografier till det här uppslaget hade jag alldeles för många fina bilder och det blev knappt ingen plats kvar för journaling och dekorationer.
För att få med all journaling så gjorde jag förutom PL-korten extra små textremsor som jag skrev på min skrivmaskin och fäste på fotografierna.




Jag har gjort egna PL-kort från Becky Higgins Grid Cards som jag färgat in med distresser. 
Valde färger som passade mina fotografier.



Stämplarna som jag använt på PL-korten kommer från Malins stämplar. Hennes PL-stämplar är så fina att använda överst på korten. Även de små stjärnorna kommer från Malins stämplar. Jag valde här att stämpla dem med samma färddyna som jag färgat in kortet med. Blev som en stämplad variant på enamal dots.


En liten egengjord flairs, också den med distress och stämplar och den
passande texten Sol & Bad.

På detta kortet valde jag att stämpla stjärnorna i en annan färg än kortet, matchade
dem med mannens tröja och en flairs i samma färg. Den här gången med texten Regn.
Det svänger fort.



I sin helhet blev uppslaget så här.


Jag tänkte också visa en lösning på ett annat problem. När jag framkallade bilder efter förra sommarens semester så planerade jag så noga, tyckte jag. Jag bytte mellan olika typer av fickor (lomme).
Men när mina foton kom hem och jag skulle sätta in dem i mitt album så märkte jag att jag tänkt helt fel. En baksida på en A-ficka gapade tom och på nästa sidan hade jag gått över till D-ficka.
Vad skulle jag fylla ut den med? 


Endast en natt hade passerat sedan föregående sida och den enda stora saken som hade hänt var att vi hade cyklat vilse i över en mil i tuff terräng, men från det hade jag inga bilder.
Så fick jag en idé. Jag hade endast tänkt nämna felcyklingen kort i texten, men varför inte göra en grej av den. Jag hade loggat min cykling i appen Runkeeper och jag kunde där hitta kartan över hur vi cyklat. Med hjälp av kartan skapade jag en sida. Jag använde mig av lite passande stämplar och använde craft-papper som PL-kort. Några av korten ritade jag streckad kant runt.


Det var allt för den här gången. Hoppas jag kunnat få er att tänka lite utanför de vanliga ramarna.

Tack för titten! Lämna gärna en liten kommentar.
Scraphälsningar från Sverige!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar