mandag 5. juni 2017

Byttekit från Marit till Emelie

Hej!

Alla DT-medlemmar har fått skicka PL-kit till varandra. Idag är det min tur att visa upp vad jag har skapat. Jag gillar verkligen de fina sakerna som jag fått av Marit.
Men eftersom jag i princip aldrig använder färdiga PL-kort så blev detta en riktig utmaning.


Jag valde att skapa ett uppslag från vår utflykt till Komosse i våras.




Det blev två ganska mörka uppslag men jag tycker att färgerna på mina foton passar bra ihop med PL-korten. 


Rubriken gjorde jag med hjälp av utstansade Quickutz bokstäver. Alfabetet heter "High Rise". Datumet är skrivet på skrivmaskin.


Jag tyckte att det var kul att ha med en karta över vandringsleden som vi gick.


En av dekorationerna som var med i mitt kit var denna trädekoration med texten "FAMILY".


Texten är skriven på skrivmaskin och det är alltid svårt att beräkna hur mycket plats den ska ta. 
Jag satte en bit washitejp på kortet så att det inte skulle se för tomt ut.



Små dekorationer för att få det att hända något på fotot.

Efter detta uppslag så kan jag konstatera att jag verkligen inte är van att använda färdiga PL-kort.
 Jag tycker att det är jättesvårt att få ihop det på sidorna. 

Tack för titten!

Lämna gärna tips på hur man lyckas med färdiga PL-kort.

Scraphälsningar från Sverige!

DT-Emelie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar