søndag 6. mai 2018

Maj 2017 kl 9.00

Hej, DT-Gunilla här!
Då har jag kommit till maj i mitt album för 2017, och då dokumenterade jag varje dag kl 9.00. Här är passande nog samma vecka som kommer, fast för ett år sen, 8 till 14 maj. 

Jag är glad att jag lagt in text på fotona i en app på min smartphone, så kommer jag ihåg bättre både datum och händelse. 

Uppslaget blev bara en enklare sida, eftersom jag valde halva storleken på många av korten.



Jag tycker alltid det är en rolig utmaning att välja färger i uppslaget, och det som fick styra färgerna denna gång var det här roliga fotot då jag tagit en bild på mitt arbetsbord uppifrån:



De gula notisbladen och den röda musmattan fick inspirera till gult och rött, och resten fick bli mycket vitt och lite svart. 

En del som är duktiga på layout har tipsat om att använda mest av en huvudfärg (vitt) för att få ett lugn i sidan och att sen gärna använda kontrastfärger, och det tycker jag det gula, röda och svarta bidrog med.

Ja, vad kan då hända i min vardag exakt klockan 9.00? Jo allt från att passera en stökig hall full med skor för alla väderlekar till bakning och till och med rengöring av en toalett. Det är verkligen kontrasterna i vardagen!


Eftersom jag tog flera bilder kl 9.00 på lördagen, så gjorde jag en insert en sk "flip-up" av fotona, och har fått tips av Ali Edward att sätta in en tab i albumet så man ser att det finns en fortsättning (här "ordinary moments" som jag tyckte passade bra):


Bakom första fotot ser vi det andra jag fotade strax innan kl 9.00 (8.30 och 8.45 när jag var ute och promenerade med hunden).


Jag hoppas ni fick lite inspiration och jag vill gärna se om du gör någon liknande sida efter att du inspirerats, lägg upp det på vår Facebook-sida : Project Life i Norge. Det är så kul när man kan inspirera varandra!

Jag finns också på gunilla_pysslar på instagram.
Hälsn DT-Gunilla









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar