tirsdag 14. mars 2017

PL med extra liten "bok"

Hej, DT-Gunilla här!

Jag skulle vilja inspirera att lägga till en extra "bok", det blir lite extra spännande när man kan lägga till en extra dimension i sitt PL-album.
På den här sidan fick jag inte plats med alla mina foton, och ville därför tillverka en bok: 



Hundfotot är egentligen framsidan till en liten "bok". 

För att kunna sticka in boken fick jag först skära i plast-fickan (lommen) eftersom det inte fanns någon öppning från det här hållet. Se nedan hur jag gjorde (men jag rekommenderar att även använda en stål-linjal):


Sen stack jag in min "bok" i öppningen:


Här är "boken" uppslagen:


Här är den stängd, och jag har satt en tejpbit på kanten så att man förstår att boken kan öppnas. 


Tack för titten och hoppas ni fick lite inspiration att skapa en "bok" .





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar