torsdag 7. september 2017

Hantera mörka och röriga (rotete) foton

Hej DT-Gunilla här,
Hur får jag röriga (rotete) foton att se mindre röriga ut? 
Hur får jag mörka foton att se ljusare ut?

Jag löste det så här, men kanske ni gör på ett annat sätt? Först bestämde jag mig för att använda så mycket vita PL-kort som möjligt och sen använde jag svart färg och lite gröna detaljer. Både svart och vitt tycker jag förstärker färgerna.



Jag har dokumenterat mycket den här veckan, och har använt min skrivmaskin flitigt. 
Det är fint med gröna overlay-stickers som jag hittat i mina gömmor, jag har använt gröna detaljer på varenda kort.




Titelkortet har jag gjort själv och ville här matcha fika-fotot.


Jag älskar den gröna washi-tejpen från #Sirapiparis. 

Tack för titten och hoppas ni blev inspirerade att använda även mörka foton som kanske känns lite för röriga.

DT-Gunilla






2 kommentarer:

  1. Gillar hur du fick det hela lite lugnare på sidan! Och glittertapen...

    SvarSlett