mandag 11. september 2017

Höst och PL-tider

Hej!
Jag vet inte hur ni andra har det på sommaren, men jag pysslar nästan aldrig under sommarhalvåret. Ett och annat kort på beställning som måste göras, annars är det stilla vid pysselbordet.
Men nu går vi mot mörkare tider och jag kan tycka att det känns rätt mysigt att krypa inomhus igen och får börja pyssla.
Som alltid efter ett uppehåll vet jag inte vilken ände jag skall börja i. Min första fokus var att skicka in alla sommarens fotografier medan Fuji hade en rabattkampanj. Nu ligger de och väntar på mig och jag kände att prio ett var att avsluta 2016.

Så idag bjuder jag på ett uppslag från vår resa till Thailand i december förra året. 
I juni tipsade jag i mitt inlägg om att ni skulle resa med PL-ögon och spana efter allt tänkbart material ni kan använda när ni skapar era minnen. Nyckelkort-fickor, brevpapper, visitkort, broschyrer, tags till väskor mm. 
Mitt inlägg om det hittar ni här: Sommartips

Jag har nu gjort klart sidorna där jag använt nyckelkorts-fickor som PL-papper och resultat blev så här.



Jag har skar till nyckelkorts-fickorna i passande storlek, fäste dem med washi-tejp på ett vanligt kopieringspapper och matade in dem i skrivmaskinen och skrev min journaling.
Dekorerade enkelt med enamal dots och stickers jag har fått från DT-Linda här i Project Life i Norge. Hon har gjort dem med sin Minc. Hur hon gör dem kan ni se här.


Sida 2 blev så här. Nyckelkorts-fickorna har på denna sidan använts både att skriva journaling på och som bakgrund till fotografier.


Enkla dekorationer med washi-tejp och bokstavsstickers som jag fick från DT-Emelie när vi hade Byttekits-veckor i maj-juni.
Tejpen med sina lila-gröna toner passade så bra till färgerna i fotografierna. Tejpen och den lilla stämpel-dekorationen döljer också lite text och skarvar som blev då jag i 10*15-fickan fick veckla ut nyckelkorts-fickan.


I sin helhet blev uppslaget så här:



Nu skall jag skynda mig att göra klart de sista två sidorna från Thailand och 2016. Sedan väntar 2017 och massa nya bilder.


Tack för besöket! Lämna gärna en liten kommentar.
Scraphälsningar från Sverige!
/DT-Marit


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar