søndag 25. februar 2018

En annorlunda påsk

Då var det dags för mig, DT-Marit, att inspirera i bloggen igen.
Snart mars och påsk-månad så jag tänkte bjuda på ett uppslag jag skapat från påsken 2017.
Vi gav oss då iväg på en resa med husbilen till Berlin, så det blir en blandning av påsk och storstad i detta inlägg.

Så här blev min första sida som visar vår resa ner till Berlin och vår första dag i staden då vi cyklade runt.


Jag har använt mig av Becky Higgins Grid Cards som PL-kort och för att få lite mer konturer så har jag sotat kanterna lite med Distress Ink ”Pumic Stone”.

För första gången i värdshistorien matchade fram och baksida på pappret jag använt på sidan innan och jag använde det som bas för titelkortet. Pappret kommer från Maja Design och heter och It´s snowing och jag har använt baksidan av arket som inte alls är särskilt vintrigt. Ni kan se det andra uppslaget här som är betydligt vintrigare:



Återigen fick jag använda lite av all min washitejp då jag upptäckt att de är väldigt bra att ha på titelkorten. Tyckte fåglarna passade bra för att förstärka vårkänslan.

Jag använde en stämpel med res-tema jag köpt på rea på Panduro till att skapa ett fillercard. För att lyckas med dubbel stämpling använde jag mig av min Stamp Perfect från Hampton Art (en billigare variant av Minc, då ni kanske bättre känner igen det namnet bättre).


Först använde jag Distress Ink ”Faded Jeans” på ramen och på just Berlin. Sedan tog jag Distress Ink ”Pumic Stone” på resten. På så sätt blev just Berlin av alla städer i fokus. 

På sidan 2 bytte jag till en annan ficka och körde enbart 4-kantiga kort och foton. Jag använde Becky Higgins Grid Cards som PL-kort här med och valde att hålla den här sidan väldigt stilren och grå. Detta för att förstärka den grå muren och allvaret som vilar över hela plasten kring Check Point Charlie och de rester som finns från Berlinmuren.


Enkla stämplar i grått och konturer med Distress Ink ”Pumic stone”.


I sin helhet blev uppslaget så här.


Jag fortsätter med Berlin och mera påsk i mitt nästa inlägg i mars.
Till dess, tack för besöket! Lämna gärna en liten kommentar.
Scraphälsningar från Sverige!

Följ mig på Instagram: marit_pysslar eller oss på Project Life i Norge på: projectlifeinorge.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar